Társasházkezelő
A társasházkezelő az adott társasház adottságainak ismeretében - gazdasági elemzés alapján - ajánlatot készít az épület fenntartására vonatkozóan. A tulajdonostársakkal kötött megbízási szerződésben foglaltak szerint szervezi az üzemeltetési és karbantartási feladatokat, irányítja és ellenőrzi a tervezett felújításokat. Ennek keretében a társasház üzemeltetésével, fenntartásával és felújításával kapcsolatban adminisztrációs, szervezési és ellenőrzési feladatokat lát el. Javaslatokat dolgoz ki a társasház gazdálkodása, a közös tulajdonú épületrészek hasznosítása kérdéseiben, e körben elszámolást, költségvetést, döntés-előkészítő javaslatokat, pályázatokat készít, szerződéseket köt, jogi eljárásokban vesz részt.
A társasházkezelő:
- hasznosítási tervet dolgoz ki a társasház számára,
- gazdasági elemzést készít,
- igénybe veszi a jogi, gazdasági, műszaki szakembereket
- társasházat érintő - ügyek intézéséhez, megfelelő ismerettel rendelkezik a szakemberek kiválasztásához,
- javaslatokat készít a társasház legfőbb döntéshozó szerve számára
- beszámolót, éves költségvetést készít, gazdasági elemzést végez a társasház harmadik személyek felé történő teljesítési lehetőségeiről
- megtakarítási javaslatot készít,
- közgyűlést készít elő, a közgyűlés határozatait végrehajtja, közös költséget beszedi
- a társasház műszaki állapotáról felmérést készít és javaslatot tesz a rövid, közép és hosszú távú felújításokra,
-munkaszerződéseket, megbízási szerződéseket és vállalkozási szerződéseket köt,
- pályázatokat készít,
- előkészíti és lebonyolítja az ingatlan felújítását a közgyűlés döntése szerint,
- megszervezi a tűz-, baleset-, érintés-, és környezetvédelmi feladatok ellátását,
- kapcsolatot tart a külső és belső partnerekkel,
- a társasház és a tulajdonosok törvényben előírt dokumentumait és adatait kezeli,
- társasház vagyonát kezeli, a számviteli törvény és egyéb jogszabályok szerinti könyvelési feladatokat ellátja,
- a társasházi ingatlan üzemeltetésével, fenntartásával kapcsolatban adminisztrációs feladatokat ellát,
- a társasházi ingatlan üzemeltetésével, fenntartásával kapcsolatban szervezési és ellenőrzési feladatokat ellát. Ajánlott mindazoknak, akik szeretik a precíz, aprólékos vagy éppen a nagyszabású feladatokat és jó problémamegoldó készséggel rendelkeznek és egy társasház mindennapi életében aktív szerepet vállalnak.
Iskolai előképzettség
Érettségi végzettség
Szakmai előképzettség
Nem szükséges
Egészségügyi alkalmassági követelmény
Nem szükséges
Szakmai gyakorlat
Nem szükséges
SZC SPECIFIKUS INFORMÁCIÓK A KÉPZÉSHEZ
- Óraszám: 240 óra
- A képzést megfelelő létszám esetén tudjuk indítani
- Képzés helyszíne: Debreceni SZC Bethlen Gábor Közgazdasági Technikum és Kollégium
Általános leírás:
- A képzések rövid idejűek, néhány hónaposak.
- A képzések államilag támogatottak, ingyenesek.
- A képzéseket megfelelő létszám esetén indítjuk.
- A bemeneti feltétel képzésenként változó (bizonyos képzések esetében szakmai előképzettség, gyakorlat is szükséges).
- A felvétel feltétele a legtöbb képzés esetén az egészségügyi alkalmasság.
- Az oktatás kontakt/online/távoktatás formájában zajlik.
- Az oktatási napok hétköznap, illetve hétvégén is lehetnek.
- Beiratkozás a képzésekhez tartozó iskolában történik.
- A képzések tanúsítvány megszerzésével zárulnak, melynek birtokában képesítő vizsga tehető és képesítő bizonyítvány szerezhető,
- Kérdés esetén keresd az Ügyfélszolgálati munkatársainkat!